2012model CBR125R/C-ABS
125ccクラスの本格ロードスポーツとして王道を行くCBR125Rは昨年フルモデルチェンジを受けた。2012モデルはカラーリングの変更のみとなる。タイ生産で欧州仕様となり、PGM-FIと組み合わせる水冷4ストローク単気筒OHCエンジンをスチール製ツインスパーフレームに搭載し6速ミッションと、本格的なフルカウリングを装着する。2012モデルの目玉車はレプソルカラーが鮮烈なモトGPレプリカで特別色としてラインナップされた。

兄貴分となるCBR250Rと共通のデザインを持つフロントカウリングはクラスを超えた存在感を実現する。


異形大型マフラーがリヤ回りを引き締める。
前後ブレーキは高性能油圧ディスクブレーキを装備する。

本格スーパースポーツへの布石に十分な125ccクラスのスポーツモデル。ライディングの楽しさを充分に体感することが可能。

Ross White Tricolour

Asteroid Black Metallic

Terra Silver Metallic SE

Vibrant Orange Repsol
2011CBR125R Specifications
Engine
Type  Liquid-cooled 4-stroke 2-valve SOHC single
Displacement  124.7cm3
Bore × Stroke  58 × 47.2mm
Compression Ratio  11 : 1
Max. Power Output  9.8kW/10,000min-1 (95/1/EC)
Max. Torque  10.41Nm/8,000min-1 (95/1/EC)
Fuel System
Carburation  PGM-FI electronic fuel injection
Throttle Bore  30mm
Fuel Tank Capacity  13litres (including LCD-indicated reserve)
Electrical System
Ignition System  Computer-controlled digital transistorised with electronic advance
Starter  Electric
Battery Capacity  12VAh
Headlight  55/60W (H4 valve)
Drivetrain
Clutch  Wet, multiplate with coil springs
Clutch Operation  Mechanical; cable-actuated
Transmission Type  6-speed
Final Drive  O-ring sealed chain
Frame
Type  Pentagonal; steel twin-spar
Chassis
Dimensions (L×W×H) 1,946 x 704 x 1,089mm
Wheelbase  1,310mm
Caster Angle  35°
Trail  90mm
Seat Height  795mm
Ground Clearance  185mm
Kerb Weight  137kg
Suspension
Type  Front 31mm telescopic fork, 109mm axle travel
Rear Monoshock damper, 126mm axle travel
Wheels
Type  Front 31mm telescopic fork, 120mm axle travel
Rear Monoshock damper, 126mm axle
Rim Size  Front 17M/C × MT2.50
Rear 17M/C × MT3.50
Tyre Size  Front 100/80-17M/C
Rear 130/70-17M/C
Brakes
Type  Front 276 x 4mm dual hydraulic disc with dual-piston caliper and sintered metal pads
Rear 220 x 4mm hydraulic disc with single-piston caliper and sintered metal pads
All specifications are provisional and subject to change without notice.