2014model CBR300R
14年春にモデルチェンジする国内モデルの人気クォーター・CBR250Rのスープアップ版で、国内設定は無い。本車の存在価値を象徴するエンジンは、CBR250Rのものをストロークアップした284cc版だ。最高出力は30.9ps、最大トルクは2.7kg-mとなる。単気筒のDOHC4バルブエンジンは高いレスポンスを備えたスポーツ性の向上を他社製品とは別アプローチで志すミドルスポーツのためのものだが、284cc化され、ストロークアップしたことでトルク感が確実に厚くなり、余裕の走りが実現されている。

CBR1000RR譲りのデュアルヘッドライトは、CBRブランドが持つレーシングイメージの正当継承者としての証と言えよう。

深くえぐられたサイドカウルのエアアウトレット部やよりコンパクトとなったシートカウルがスポーティイメージを演出。

タコメーターは大型アナログタイプをセンター配置。速度計やオドメーター等はデジタル表示となる定番のメーター。

Ross White Tricolour

Millenium Red

Black
2014 CBR300R Specifications
Engine
Type  Liquid-cooled 4-stroke 4-valve, DOHC 1-cylinder
Displacement  286cm3
Bore × Stroke  76 × 63mm
Compression Ratio  10.7 : 1
Max. Power Output  22.7kW / 8,500min-1 (95/1/EC)
Max. Torque  27.0Nm / 7,250min-1 (95/1/EC)
Fuel System
Carburation  PGM-FI electronic fuel injection
Throttle Bore 30mm
Fuel Tank Capacity 13 litres
Electrical System
Ignition System  Computer-controlled digital transistorised with electronic advance
Starter  Electric
Battery Capacity  12V / 6AH
Drivetrain
Clutch  Wet, multiplate hydraulic clutch
Clutch Operation Mechanical; cable-actuated
Transmission Type  6-speed manual
Final Drive  O-ring sealed chain
Frame
Type  Diamond Steel
Chassis
Dimensions (L×W×H) 2035mm × 720mm × 1120mm
Wheelbase  1,380mm
Caster Angle  25.05°
Trail  98mm
Seat Height  785mm
Ground Clearance  145mm
Kerb Weight  164kg
Suspension
Type  Front 37mm telescopic fork, 130mm stroke
Rear Monoshock damper, Pro-Link swingarm, 107mm trave
Wheels
Rim Size  Front 17M/C × MT2.75
Rear 17M/C × MT4.00
Tyre Size  Front 110/70-17
Rear 140/70-17
Brakes
Type  Front 296mm single hydraulic disc with 2-piston caliper and sintered metal pads.
Rear 220mm single hydraulic disc with single-piston caliper and resin mold pads.
ABS as standard





Copyright (C) 2013 Top Corporation. All Rights Reserved.