2015model CBR1000RR-SP
CBR軍団の頂上モデルとして14年に登場したCBR1000RR-SP。ロードゴーイングレーサーとしてチューニングを施されたエンジン、前後のスペシャルオーリンズサスペンション、強力な専用ブレーキシステム、そして完全なライダーオンリーの構成でHondaファンを驚愕とさせたのが記憶に新しい。この乗り手を選ぶスーパーウエポンは15年モデルとしてラインナップを続ける。モトGP2連覇のマルク・マルケスの栄誉をレプソルカラーとしてスーパースポーツ・トップエンドモデルにも与えたのだ。やはり、SP仕様でこのレプリカカラーを待望するファンは多いことだろう。その期待にHondaが応えた形のプレミアムモデルである。

ブレーキ関連はSP専用部品を装着している。キャリパーはブレンボのモノブロックタイプを採用した。

トップブリッジからステムもSP専用品でベーシックモデルと差別化。サス調整はフルアジャスタブルタイプとなっている。

ロードゴーイングレーサーの証とも言えるのシングルシート。もちろん、タンデムステップも廃止され、完全な一人乗り仕様。

Vibrant Orange
(Repsol Replica)
2015 CBR1000RR-SP Specifications
Engine
Type Liquid-cooled 4-stroke 16-valve DOHC inline-4
Displacement 999.8 cm3
Bore × Stroke 76 × 55.1mm
Compression Ratio 12.3 : 1
Max. Power Output 131kW/12,000min-1 (F-type: 78kW/11,000min-1)
Max. Torque 112Nm/8,500min-1 (F-type: 86Nm/7,000min-1)
Fuel System
Carburation PGM-DSFI electronic fuel injection
Throttle Bore 46mm
Aircleaner Dry, Panel-type paper filter
Fuel Tank Capacity 17.7 litres
Fuel Consumption 16.9km/l (5.57 l/100km (62 miles) - WMTC mode*)
Electrical System
Ignition System Computer-controlled digital transistorised with electronic advance
Ignition Timing 3.2° BTDC (idle) 〜 45° BTDC (7,500min-1)
Sparkplug Type IMR9E-9HES (NGK); VUH27EC (DENSO)
Starter Electric
Battery Capacity 12V / 6AH
Headlight 12V, 55W × 1 (low) / 55W × 2 (high)
Drivetrain
Clutch Wet, multiplate with diaphragm spring
Clutch Operation Mechanical; cable-actuated
Transmission Type 6-speed
Primary Reduction 1.717 (79/46)
Gear Ratios      1 2.286 (32/14)
2 1.778 (32/18)
3 1.500 (33/22)
4 1.333 (32/24)
5 1.214 (34/28)
6 1.138 (33/29)
Final Reduction 2.625 (42/16)
Final Drive #530 O-ring sealed chain
Frame
Type Diamond; die-cast aluminium twin-spar
Chassis
Dimensions (L×W×H) 2,077mm × 685mm × 1,135mm
Wheelbase 1,407mm
Caster Angle 23° 18'
Trail 96.3mm
Turning Radius 3.2m
Seat Height 820mm
Ground Clearance 130mm
Kerb Weight 200kg (F: 52.5%; R: 47.5%)
Suspension
Type  Front Telescopic inverted fork with an inner tube diameter of 43 mm, and a Big Piston Front Fork with preload, compression and rebound adjustment, 120mm stroke.
Rear Unit Pro-Link with gas-charged HMAS damper featuring 10-step preload and stepless compression and rebound damping adjustment, 138.2mm stroke. Rear Balance Free Rear Cushion with preload, compression and rebound adjustment, 62mm stroke.
Wheels
Type  Front 12-spoke cast aluminium
Rear 12-spoke cast aluminium
Rim Size  Front 17 × MT3.5
Rear 17 × MT6.0
Tyre Size  Front 120/70 ZR17M/C
Rear 190/50 ZR17M/C
Tyre Pressure  Front 250kPa
Rear 290kPa
Brakes
Type  Front 320 x 4.5mm dual hydraulic disc with 4-piston calipers and sintered metal pads
Rear 220 x 5mm hydraulic disc with single-piston caliper and sintered metal pads
All specifications are provisional and subject to change without notice.




Copyright (C) 2013 Top Corporation. All Rights Reserved.